Kikade på Unibets utbud av spel till riksdagsvalet, och hittade en del intressant.
1,40 på att Kd resp C skall sitta kvar i Riksdagen tror jag är säkra spel. M håller på att implodera, och borgerliga väljare kommer se till att de här partierna blir kvar.
Fp ger 1,40 på att de får under 7%. Mycket säkra pengar. Faktum är att jag tror Fp blir minst av de borgerliga partierna. De är helt väck i de flesta frågor.
M ger 1,35 på att de får under 25% av rösterna. De borde nog sätta ribban på 20% för ett mer spännande spel.
Sd har någon satt hela 2,90 på att de skall få under 9,5%. Det är ett mycket felaktigt odds i mina ögon, 1,90 hade mer speglat det hela. De kommer att få det jobbigt i valrörelsen med sin närmast obefintliga organisation, sina mycket oerfarna lokala politiker som kan tala med folk och de vanliga grodorna som plägar slinka ur dem om en journalist ställer några tuffare frågor än vilket väder det är.
Mp har jämviktsodds 1,85 på både över och under 9,5%. Jag tror de kravlar sig över det.
V ger 1,55 på över 7%. Bara att tacka och ta emot, för de ligger väldigt rätt i opinionen.
S klarar inte 35%, det ger 1,60 i odds.
Fi kommer inte in i Riksdagen, det ger 1,82 i odds.
Eftersom allianspartierna troligen åker på mycket däng i valet så är de knappast sugna på en koalition med S, därför blir det en S+Mp+V som får egen majoritet (2,40), och Sd blir inte vågmästare (inte spelbart).