Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-03, 13:30   #250
Bettingamatoren

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Själv hade jag inte sagt nånting, bara lagt ut en uggla, och fick detta över mig.

Han verkar ha fastnat på F5 i dag. Trodde han skulle ha droppat resterna av sitt smörgåsbord till oss vid det här laget. 30-40 punkters diff dyker ju upp varje timme enligt initierad källor så man tycker något skulle bli över till oss otrogna.

Har inte ens vågat lämna datorn för att äta lunch och det här är tacken.
Jag har redan gett dig en rad exempel på värdespel senaste dagarna men du viftar bort dem hela tiden. Och till personen som tydligen inte besitter läsförståelse så kunde jag inte spela tidigt på HBK då jag just ville få elvorna helt confirmed. Hur svårt är det att läsa ett inlägg och ta in de ord som står framför ens ögon?

Jag bryr mig inte ett skit om ni anser att konstant sitta på 15-20 pkt bättre än stängning på såväl allsvenskan och ner i seriesystemen är en produkt av tur istället för skicklighet. En viktig part i detta är SvS som ofta inte hänger med när det blir rörelser på marknaden.

HBK började runt 3.00. Då var förutsättningarna vitt skilda. HBK:s elva var inte satt och man oroade sig för att exempelvis Boman som har haft stora skadeproblem kanske ej skulle spela. Å andra sidan hade vi KFF där man inte visste hur deras backkonstellation skulle se ut. Min utgångspunkt var att:
1. om HBK kommer med ordinarie lag är de intressanta.
2. OM KFF spelar med ynglingen Ramhorn i försvarslinjen är det givet spel.

Nu inföll båda dessa önskningar och jag (många andra fick det säkert redan under dagen, därav rörelserna) valde att backa upp HBK på marknadshögst odds som i detta fall var ca 35pkt högre än vad Pinnen och SBO låg på. Till match höjdes HBK några pkt men jag satt fortfarande runt 25pkt bättre än closing line.

Då undrar jag Wagner om det vore bättre att chansa och spela HBK till 3.00~ vid öppning eller vänta in info, låta marknaden avgöra vidden av den infon, och backa upp laget som sharpsen tror på och få 25pkt bättre än stängningsoddset. Så här fortgår det helg efter helg.

Om ni tror SvS compilers har bättre koll på AS än marknaden har ni nog väldigt fel och överskattar grovt Elevant och gänget. Sedan undrar jag det sista om ni tror man kan gå minus i längden om man sitter med dessa 20-25pkt bättre än closing line? Nej, självklart inte.

Tröttmössor.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat