Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson
Sterling har varit helt bländande andra delen av säsongen, gått från att vara med i VM-truppen 4 gånger till typ 1,20.
Kalle Karlsson sa att det är ganska troligt att han tom startar för England. Jag håller Kalle väldigt högt när det gäller PL, där är han förmodligen Sveriges bästa tillsammans med Niva. Jag får hålla med där, kanske Englands formstarkaste spelare. Dessutom ser jag alla Liverpools matcher så jag ser ju hur bra han är och kan dessutom objektivt säga att han utvecklats även defensivt, tar alltid sitt jobb och sliter även mycket i det tysta. Visst har han mer att bevisa men han är tillsammans med Barkley och Shaw Englands just nu två mest spännande ynglingar.
|
Säger absolut inte att spelet är fel, utan snyggt spelat
Och säger inte emot dig om att Sterling är riktigt i form nu och att han tillsammans med Barkley och Shaw är det "nya" England som tillsammans med "äldre spelar" som exempelvis Wilshere och Walcott ska ta över efter "gubbgänget" med bland annat Gerrard, Cole, Lampard osv.
Däremot om de båda att haft jämbördiga säsonger som jag nämner i inlägget ovan så had jag valt Walcott före och tror även att Hodgson hade gjort samma. Det är två relativt liknande spelartyper (Sterling huserar väl på högerkanten med så att jag inte misstar mig?) bland annat på grund av Walcotts rutin från tidigare mästerskap och att han helt enkelt har större livserfarenhet än Sterling.
Walcott har ju som bekant bland annat fått uppleva det som Sterling kommer få uppleva, dvs en "nykomling" med mkt uppmärksamhet på sig tidigare i sin karriär (även fast av olika anledningar).
Ja, Kalle Karlsson är definitivt bäste PL/Englands bloggare eller i dylikt i Svearige tillsammans med Niva. Fast Niva är roligare då det alltid är kul att se hans besvikelse när det går dåligt för Spurs

Blir mitt sista inlägg för nu iallafall om Walcott vs. Sterling men som sagt fint hittat.
Sitter själv och hoppas Toni då jag la in lite småregnar på hans uttagning till 40 ggr pengarna på Betsson och gårdagens två mål i Seria À skadade knappt mitt spel.