Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Hur ligger det till med hans speltid under kval och dylikt? För är inte lika säker som du på att han blir en startman trots hans bra säsong då England endå har en helt ok konkurrens situation på det centrala mittfältet med Carrick, Lampard, Gerrard, Henderson, Wilshere, Barry och utan ha kollat upp det så känns det som gamlingen Gerrard och den ännu äldre Lampard ofta går först och därefter Wilshere (men det sista som jag skriver är helt faktalöst, bara baserat på mitt eventuellt dåliga minne).
Synd som satan bara att Walcott är skadad, där försvinner den bäste offensive spelaren efter Rooney (min åsikt, så ingen episk debatt nu) och som med sin speed hade kunnat utmana och ge en ytterligare en dimension till Englands offensiva spel.
|
Jag tror Hodgson kommer försöka starta med Gerrard och Hendo tillsammans då dom är samspelta och varit oerhört bra i klubblaget. Att han ska med i truppen finns inga tvivel om, jag skulle bli så oerhört förvånad om han inte kommer med efter sin fantastiska säsong. Plus är en ledare som tidigare varit kapten för U21 laget sånt värderas högt i England. Nu är inte spelet startman utan med i 23-mannatruppen. Sen har ju Carrick varit enormt blek långa stunder i år, och Wilshere mycket skadad (inte i närheten av samma fina säsong som Henderson som har startat ALLA matcher för Liverpool när han ej varit avstängd).
Sen behöver du inte vara orolig för Walcott, där kommer Raheem Sterling in som varit PLs bästa spelare efter nyår som Kalle Karlsson skrev.