Citat:
Ursprungligen postat av Slurf
Jag talade inte specifikt om mitt netto och jag la egentligen bara fram en allmän teori. Hehe nja, det är inte "omöjligt" att veta. Ibland har jag bokfört i någon månad i samma sheet för att sedan stänga det efter några hundra spel med typ 105% ROI och ett mycket bra netto för att jag är förbannad över en dålig period, jag brukar väldigt ofta lyckas vända en negativ trend när jag byter sheet eftersom det förmodligen gör mig mer selektiv en period. Jag önskar dock att jag hade alla mina spel bokförda eftersom det skulle kunna hjälpa mig att täppa till de luckor som ändå finns.
Med tanke på att jag efter gymnasiet bara har arbetat två kortare perioder och dessutom inte orkat vara med så mycket i den där jobbgarantin för ungdomar på grund av återkommande idiotiska möten så hade det varit ganska omöjligt att förlora pengar på spel och poker. Jag har långtifrån levt på det, men jag fick bo gratis hemma ett år innan jag började plugga och började betala. Nu bor jag ju själv sedan i augusti och med 9k från CSN så skulle ju situationen ganska snabbt bli ohållbar om jag hade varit förlorande, jag hade i alla fall inte betalat hyran för maj och juni och trots utlånade pengar till en i klassen, inköp av ny dator och nya rullskidor haft en buffert inför sommaren. Jag håller dock med om att det vore riskabelt att inte ha järnkoll på spelresultaten om man har en ekonomi som medför att man kan förlora typ 2k i månaden utan att det märks.
|
Nej, jag menade inte att peka ut dig som en förlorande spelare (även om mitt inlägg nu i efterhand kanske kan verka något cyniskt). Det jag menar är att det inte går att dra några ordentliga slutsatser om man inte har ordentlig bokföring. Variansen är för stor för att kunna säga något om trender när sample size är ett par hundra, så är det bara. Punkt slut.
Personligen tror jag att det finns flera användare på Sharps som är i "plus-minus"-kategorin. De går egentligen inte minus och kan inte räknas till de 95% av spelare som förlorar MEN de går inte heller tillräckligt plus i längden för att kunna räknas till de par procent som "är vinnande" eller skarpa spelare. Och steget upp dit är mycket större och svårare än vad många intalar sig, antagligen omöjligt för de allra flesta.