Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-18, 14:50   #29
Slurf

Slurfs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1953

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Problemet är väl att om du inte har någon längre bokföring är det ju omöjligt att veta huruvida ditt netto är positivt överhuvudtaget (och att du dessutom "startar om" varje gång det går dåligt är kanske inte ett bra tecken). Oavsett om vi talar på överspel, underspel eller totalt.
Jag talade inte specifikt om mitt netto och jag la egentligen bara fram en allmän teori. Hehe nja, det är inte "omöjligt" att veta. Ibland har jag bokfört i någon månad i samma sheet för att sedan stänga det efter några hundra spel med typ 105% ROI och ett mycket bra netto för att jag är förbannad över en dålig period, jag brukar väldigt ofta lyckas vända en negativ trend när jag byter sheet eftersom det förmodligen gör mig mer selektiv en period. Jag önskar dock att jag hade alla mina spel bokförda eftersom det skulle kunna hjälpa mig att täppa till de luckor som ändå finns.

Med tanke på att jag efter gymnasiet bara har arbetat två kortare perioder och dessutom inte orkat vara med så mycket i den där jobbgarantin för ungdomar på grund av återkommande idiotiska möten så hade det varit ganska omöjligt att förlora pengar på spel och poker. Jag har långtifrån levt på det, men jag fick bo gratis hemma ett år innan jag började plugga och började betala. Nu bor jag ju själv sedan i augusti och med 9k från CSN så skulle ju situationen ganska snabbt bli ohållbar om jag hade varit förlorande, jag hade i alla fall inte betalat hyran för maj och juni och trots utlånade pengar till en i klassen, inköp av ny dator och nya rullskidor haft en buffert inför sommaren. Jag håller dock med om att det vore riskabelt att inte ha järnkoll på spelresultaten om man har en ekonomi som medför att man kan förlora typ 2k i månaden utan att det märks.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+5)

Senast redigerad av Slurf den 2014-04-18 klockan 14:51.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat