Bara några små supporterbet på Stockholmsderbyt idag. Alldeles för nervös för att göra en ordentlig analys och spontant tycker jag att spelbolagen har fel favorit - men att spela på AIK i ett Stockholmsderby - nej så mycket älskar jag inte pengar :-)
Oh well - några odds jag tycker ser intressanta ut med en mindre slant:
Under 40,5 varningspoäng (varning=10, utvisning=25), 1,90 Unibet. Myten om de stenhårda derbyna är överdriven, åtminstone vad gäller antalet kort som brukar utdelas, och dessutom dömer Jonas Eriksson som var en av de kortsnålaste domarna i förra årets Allsvenska. Inget av fjolårets derbyn gick över linan.
Andreas Johansson får gult kort, 3,50 Betsson. Adde kommer att vara taggad och har fått gult kort de två senaste derbyna. Inte alls otroligt att han hamnar efter i en duell idag också och träffar mer ben än boll :-) Större chans än en på tre? Absolut.
Egentligen skulle jag vilja spela att Alexander Faltsetas får gult kort men hittar det inte på något bolag - stenhård spelare, första derbyt... hittar bara att han får rött men det vill jag inte spela. Om någon hittar Faltsetas gult kort någonstans så tipsa gärna.
Känner att jag måste förklara mig lite - dels kortsnålt och dels två Djurgårdare som jag tror kan få kort? Japp, det är rätt uppfattat, senaste derbyt tre DIF-kort på mittfältare, derbyt innan det två, men inga på AIK. AIK spelar snabbare och det är där DIF drar på sig kort, inte för att det är ett världskrig på planen.
Slutligen ett odds jag bara inte kan motstå, och visst är det mycket hjärtat som talar, men 14,75 (!) på DIF, EH-2 hos Nordicbet... rykten om lite internt tjafs i AIK, målvaktstavla senast, enormt tryck på läktaren... det KAN rinna iväg, i alla fall men än en på 10, åtminstone i den positiva supporterhjärnan :-)
Ta det för vad det är, taskig analys, nervös DIF-supporter, eller för att säga det på ren svenska - egentligen borde nog den neutrale spela på att råttorna vinner och att finnen gör mål :-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|