Citat:
Ursprungligen postat av GorillaPimpin
För några år sedan när det var inne med att köpa aktier i spelbolag så var det ett bolag som steg som en raket när årsresultatet redovisades.
Anledningen till det var att deras resultat översteg kraftig deras egna och experternas förväntan med råge.
Senare läste jag i en tidning i en intervju med en av cheferna att allt berodde på att en av de stora favoritlagen hade torskat rejält på hemmaplan på Boxing Day (tror det var Man U om minnet inte sviker mig)
Det var då jag fick den här iden, med att spela emot det laget som det satsades mest på, men att istället göra det på amerikanska sporter.
Hur som helst, att få reda på vilket lag det satsades mest på var lättare sagt än gjort, men nu efter många år har jag tillgång till det så jag tänkte testa hur det funkar i verkligheten.
04/02
NBA: Boston Celtics +8.5 - 1.926
MLB: Houston Astros - 2.41
NHL: Ottawa Senators - Över 5.5 - 1.826
|
Det är långt ifrån en ny idé men det kan säkert fungera med viss selektivitet.
Jag ställer mig dock undrande till varifrån du får informationen. Boston spreaden har 50% enligt VI och över i Sens har 52% så inte direkt några stora public bets på andra sidan. Visst, VI är bara en liten del av marknaden men ändå..