Citat:
Ursprungligen postat av WizardofAhhs
I det här fallet tror jag inte TS åsyftade att skryta om hans pokerkunskaper - det krävs nämligen inga för att fatta rätt beslut här. Det innebär likväl att det (förhoppningsvis) inte heller finns något särskilt intressant att analysera här. Reggen står för preflop action -> blir nedsynad/återhöjd @ flopp -> ställd all-in @ turn / river (förutsatt att TS tar initiativ postflop). Det krävs liksom inget riktigt tänkande av TS, reggen följer ju med oavsett.
Onödigt att hacka. Klart man blir glad när man vinner, i synnerhet om man inte lirar regelbundet.
|
Jag skrev själv att det var inprincip omöjligt att inte vinna 400BB i den här handen, så självklart är vi eniga där. Det vore dock intressant att se lite HHs då han verkar ha lirat särskilt många händer mot denne spelare. Man vet ju aldrig om TS är en sådan som synar 3-bets ur pos med ATo och sedan stackar av 160bb på brädan T52r och tycker att det är en cooler när FI viker upp KK.
Edit: Håller dock med om att jag var onödigt otrevlig, jag har dock ingenting emot TS utan blev bara irriterad över den i min mening korkade trådstarten.