NBA 30/1
Hann inte med att spela nåt igår*, ser iaf att Clips inte täckte som trott, så jag fortsätter ikväll också.
Pacers har kommit hem från en West 5-match roadie där de förlorade 2 matcher, till bla Suns med 100-124. Så utöver det att Suns kanske inte känner sig skrämda, är det knappt nån som har spelat 30min mot Bucks och effekterna av 4:e matchen på 5 dagar är kanske inte så stora. Men även om de finns, så har Pacers korsat 3 tidszoner och kan uppleva lite av dåliga effekter själva.
Många ser det troligen som revenge vinkel för Pacers idag och Suns är på andra matchen av b2b, med 4-på-5dagar så jag låter linan klättra lite till (förhoppningsvis). Om inga skador rapporteras är det ett spel på Suns +pts för min del och troligen under
Knicks kommer jag troligen att undvika och Clips brukar vilja spela i rampljuset, så jag tror att det blir inga fel på deras arbetsinsats och de höll ju Wiz till bara 3-22 3pts så det är också mycket lovande mot ett lag som GSW.
Problemet är att DAJ spelade 42min, Griff 37, JJ 36 - få se om det twittras nåt om deras energinivåer under dagen. Försvaret sitter ju i benen och om de inte kan springa efter Warriors perimeter skyttar...
*edit
Senast redigerad av Arch den 2014-01-30 klockan 16:29.
|