Ny dag och ett nytt spel
Time: 14:30
Mladenovic K. – Petkovic A.
Pick: over 20 games, 1.67 @ Pinnacle
Result: 4-6, 2-6 (18 games) Förlust - inte alls den matchbild jag trodde på - mkt tack vare Kiki UE är över 30 st samt hennes nacke strulade (tog MTO) vilket påverkade hennes servande och det haglade DF.
Jag tror att detta kommer att vara den mest underhållande match för i dag och jag förväntar mig ett slugger och snabbt spel.
Petkovic spelade mycket bra när hon vann över Jovanovski i raka set , 6-2 , 6-3 . Servade bra och endast bruten 1 gång. Hon är med rätta favorit, men jag tror att denna blir tjat.
Eftersom Kiki spelar något av sin bästa tennis i Paris. Förra året gjorde hon en run till semifinal och det är här hon har slagit fyra topp-20 spelare , förra året Georges och Kvitova och nu en topp-10-seger över Halep. Framför hemmapubliken och under dessa villkor trivs hon verkligen - motivationen är på topp .
Mladenovic serve var väldigt bra igår med 11 ess . Hon gjorde flera vinnare än Halep 37/13 (men också fler UE 31/18 ) . Så om hon behåller sitt goda spel från i går tror jag att hon ska ha en chans här - men hon behöver vara mer kontrollerad i avgörande bollar för att bryta Petkovics goda försvar .
Jag förväntar mig en underhållande match mellan hårdslående tjejer, massor av vinnare och en hel del o UE . Om de spelar och servar som deras tidigare matcher tror jag vi kommer att få se en hel del games och Kiki höjer sig med hemmapubliken - och hur hanterar Petkovic det? Många games att vänta...