Citat:
Ursprungligen postat av dekishyo
här kommer min första lean inom baseball någonsin då, gillar braves idag.
latos med en era på 6.0 vilket jag förstått inte är något vidare record mot hudson med 2.57, ska kolla upp bullpens och lite batting stats men någon av er som kan lite får gärna komma med synpunkter på om jag är på rätt spår eller inte 
|
För det första så är det viktigt att inte dra för stora växlar av pitchernas ERA så här tidigt på säsongen, båda dessa har ju bara startat i 1 varsin match och om det gick dåligt / bra i den så bestämmer inte det hur hela säsongen kommer se ut. Efter ett antal matcher så kan man få ett kvitto på vilken form picthern är i och vad man kan vänta sig av den om man nu inte redan har koll på vad det är för pitcher sedan tidigare och vet vad den kan...
Mat Latos för San Diego är en ung och kommande stor pitcher enligt San Diego, han har haft en lysande försäsong med en ERA på 1.59 över 17 innings vilket är mycket bra... i hans första match för säsongen spelade han borta mot tuffa Colorado och han gjorde det ändå okej problemet va att Colorado slog 3 homeruns och det blir ju "dyra" träffar för en pitcher så att säga...
Tim Hudson är raka motsatsen, en gammal rutinerad pitcher med 11 kvalitativa år på nacken... han är en gammal stor pitcher och håller fortfarande hög klass vilket han visade mot Giants i sin första match! Han försäsong har också varit strålande med en ERA på 1.50 över 24 innings vilket är ännu mer imponerande!
Tycker du är rätt ute här och håller med dig om Atlanta är ett bra spel idag... San Diego vann med 17-2 i första matchen i denna serie för att förlora klart igår med 6-1 och jag tror man tömde sin tur i första matchen med 17 runs för ett par veckor framöver då laget på det stora hela är ganska dåligt. Samtidigt så vet man inte riktigt hur Latos klarar sig på den här nivån medan Hudson visat att han kan än och Atlanta är det totalt klart bättre laget av dessa två så när man får över 1.80 på dem så är det värt ett spel.
Tack för liret dekishyo