Fortsätter förhoppningsvis vinnartåget med att bjuda på ett till spel, rekar ytterst sällan längre men fått mycket bra rekar på sharps senaste månaderna så vill betala tillbaka lite.
Förutom att jag redan skrivit om "TB i matchen Nadal - Federer 1,69 i iniestas tråd" så spelar jag även under 18,5 servess @ betsafe/betsson 1,83 Två enormt duktiga returtagare som läser servarna bra och som inte alls har samma rent dödande serve som många spelare (Isner, Karlovic, Raonic) osv, utan mixar lite mer, servar mot kropp, tar ur fart osv, går inte alltid för essen. Senaste årens möten har inte haft tendens att kliva över en sådan här lina och vi får gå tillbaka till 2008 för att hitta en match som gick över. Dessutom har Nadal lite problem med en stor blåsa i handen som stör honom speciellt vid servemomentet, Nadal gjorde endast 4 ess mot Dimitrov på 4 set och tror på något liknande här. Tror inte Federer själv bär 15 ess i en sådan här match trots snabba banor. Linan i mitt tycke skulle legat på 14,5-15,5. Bara tacka och ta emot!
|