Halva säsongen över och om jag inte har (oavsikligt) missat några matcher, är jag 65-51-3 under den tiden

Moving on!
Nets -9
Jag tror att denna är spelbar. Nets försvar är mycket förbättrat och de försvarar 3pts något som Magic behöver rätt mycket iom att Vuc saknas. Tror Nets kan hantera nån som Big Baby, men Magic bör ha det problematiskt med Nets offensiva spel iom det förbättrade bollrörelsen och en DWill tillbaka från skadan.
Heat -9/197
Jag vill gärna fortsätta att fejda lag som kommer från långa roadies och Heat spelade precis 6 bortamatcher på 10-11 dagar och lyckades att förlora 4 utav dem. Dock känner jag mig lite besviken på linan eftersom jag väntade mig nåt som -12 eller högre. Inte säker på att jag gillar Celts på under 10... men på det stora hela så har Celts inget att försvara Heat och deras monster effektivitet med
Har Heat som vinnare med 104-93, tycker att linorna är ganska korrekta. Kanske, möjligen Heat ML @1.189 som en försiktig oddshöjare om Wade spelar (ogillar dessa personligen, basketen kan vara så svänging)
Kings -1.5
Den här matchen har en revenge-factor för Kings som förlorade hemma mot NO och hade deras ex-King Reke äga dem ordentligt. Nu är Reke tillbaka från ytterligare en fotledsskada (

) och Anderson saknas, vilket gör att Pelicans inte kan öppna upp paint lika mycket och Reke är framförallt en utomordentlig slasher. Om Kings är smarta (coachen ser ut att vara det iaf) så ska de packa ihop paint och stänga vägarna för Reke, låta honom ta sina icke utomordentliga jumpers utifrån och sätta man tajt på Gordon och det bör räcka. Cousins är för stark för att inte ta 20+ pts och Gay har blivit utkastad i senaste matchen pga dubbel tech så han lär vara sugen och IT2 spelar riktigt bra fortfarande.
Det blir svårt för Pelicans, som är på andra matchen av b2b att hänga med offensivt då.
Gillar inte att public är på Kings och linan har gått upp
Thunder -6.5/214.5
Jag har svårt för den här matchen eftersom det är ändå fint värde att kunna få 6+ pts på ett så bra lag, men så mycket energi som de blivit av igår mot Rockets i en sån bra och stentuff match och sen åka iväg till ett annat topplag och försöka hantera KD...tror inte de orkar med det, speciellt om Batum inte spelar.
Har OKC 111-95 och känner mig mycket sugen för ett underspel också, vet inte om jag bör dock, det här är högoffensiva lag som kan enkelt göra 110+ pts
OKC ML kanske, med Heat ML + nåt ?
TWolves -4
I lördags spankade hemma-TWolves Jazz 98-72 bakom en 28-9 2:a Q och några dagar senare är det dags för andra matchen av den home-and-home serien och linan är på -4 och bara skriker att man ska ta bortalaget.
Jazz vill jag inte ha nåt med att göra, jag förstår bara inte varför linan inte kunde ligga på -7 lika gärna...color me suspicious, minst sagt
Lycka till med era val, jag väntar lite på lineups och funderar om jag ska hoppa på OKC under tiden