Känns svårt nu inför OS, eller är det bara något jag fått för mig? Kvällens matcher är ju verkligen inte lätta att motivera.. Något sånt här har jag funderat på:
Nucks spelar borta mot Kings för fjärde gången. 3-0-0 i favör för Kings inför mötet. 3-1 Kings senaste mötet i LA.
Loungo verkar vara tillbaka efter skadan sist de möttes, så också viktiga Edler. Loungo släpper in i genomsnitt 2.23 mål per match och är såklart en viktig spelare som kompletterar deras starka D.
Kings imponerade när de hemmaslog Boston i torsdags 4-2, verkar som att det vänt för dom sedan de fick tillbaka Quick i målet som också är grymt stabil. Snittar 1,6 insläppta sedan han kom tillbaka. Detta beror ju också på deras tighta defensiv, såsom i Vancouver.
Jag tror på en målsnål tillställning, tyvärr verkar spelbolagen också tro det..
Spelar istället krysset här..
Columbus - Tampa
Bishop fortfarande på skadelistan och Lindbäck får spaden. Har väl inte direkt imponerat förutom i matchen mot Flyers. Bobrovsky står för Columbus och har gjort det väldigt bra efter skadan som han ådrog sig mot just Tampa då han höll nollan innan han skadades i början på tredje. Matchen slutade 1-0. Känns som 50-50 den här matchen, Columbus måste verkligen jobba hårt i egen zon för att hålla undan Tampas farliga offensiv.
Tror på målsnålt här också, Tampas första match inför b2b och man vill nog inte slösa allt för mycket energi då de möter Rangers på bortaplan imorgon. Finns dugliga odds på u 5.5
Spelar även ML Columbus.
Jets - Phoenix
Jets tar nya tag med ny coach inför inatt, förlorat 5 matcher i rad. Inte helt enkla matcher men senast mot Columbus hade man inte mycket att säga till om. Tror de behöver förenkla sitt spel och bygga upp från egen zon. Nya coachen Paul Maurice förespråkar lite gladare hockey och är väldigt aktiv i båset.
Phoenix är även de inne i en svacka. Svår match, mycket mål?
Carolina - Calgary
Calgary har blivit nollade 5 av senaste 8 matcherna, rejält under isen..
Carolina får tillbaka viktiga E. Staal, 1.54 ML Carolina lockar tyvärr inte. u 5.5 till 1.74 känns som ett bättre spel.
CAR - CGY: 2-1
CBJ - TBL 3-2
WPG - PHX: 3-5
LAK - VAN: 3-1
Senast redigerad av bakkewin den 2014-01-13 klockan 18:24.
|