Ämne: Ångest
Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-07, 19:01   #17
Wagner

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Synd att dom slutat med ALU - Arbetslivsutveckling. http://sv.wikipedia.org/wiki/Arbetslivsutveckling

Vilket var dåtidens Fas-3 ungefär. Dom har ju skyfflat runt folk i årtionden på ungefär samma sätt och bara namnen som byts ut.

Ja det här var väl för 20 år sen drygt när jag slutat med tidningarna och min stämpling var på väg att ta slut. Då var det allt möjligt skit på gång som man varken hade tid eller lust med. Men pengar behövdes då man ännu inte riktigt lärt sig hushålla med det som gavs. Det får bära eller brista tänkte jag, så fan att jag slussas runt som ett kolli på diverse åtgärder och förberedde mig på en vardag helt utan ekonomiskt stöd.

Det var då ALU dök upp som en räddande ängel. Man skulle ju praktisera på idrottsföreningar, röda korset och dylikt för att inte ta jobb från någon annan. Precis som nu alltså. Men det var ju tillräckligt illa även om man bara skulle gå och dra hos någon. Det var då snilleblixten tändes - ideell förening.

En sån kan man ju fixa själv. Ja inte stå för den själv då utan införliva en kompis i planerna. Sagt och gjort och dom blev bara tacksamma att man varit företagsam och fixat något själv, dom skulle bara vetat.

Sen när hans kärring blev arbetslös fick jag fixa en Schack och bridgeklubb.

På så vis hankade man sig fram ett par år till innan domen föll.

Vi avaktualiserar X till annan myndighet. Vilken myndighet det var berätta dom aldrig (Samhall?) och jag brydde mig aldrig om att ta reda på det.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), SlimCharles (+1), patrik_g (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat