Var helt ute och cyklade i dagens matcher
Nämnde Finland tidigare idag men oddsen har fortfarande inte kommit ut på så många bolag och där det finns är det numera slashat. Finland kan vara intressant men beror mycket på var oddsen hamnar och jag vill ha mer än 1.50-1.55 där det ligger nu vilket jag är väldigt tveksam på om man får.
Tjeckien har underpresterat ordentligt hittills och skärper man inte till sig ligger man riktigt risigt till. Dock är Slovakien bra och det är alltid massor med känslor när de lagen möts.
Sverige har spelat bra men inte mer än så hittills. Ryssland är som brukligt väldigt ojämna. Verkar ha en väldigt högstanivå samtidigt som lägstanivån är väldigt låg. Svårt att veta var man har dem.
Då återstår USA - Kanada. De två lagen slås om segern i gruppen. Kan notera att båda lagen har gjort en hel del mål. Dock mot sämre motstånd. Men intressant är att när de möt lite bättre motstånd har de fortfarande producerat framåt samtidigt som man släppt in en hel del mål.
USA - Slovakien (6-3)
Kanada - Tjeckien (4-5)
Kanada - Slovakien (5-3)
Bortser från USA,s match mot Tjeckien (5-1) då Tjeckien var riktigt dåliga.
Summan av det hela är att ett överspel kan vara intressant här. Lär bli full fart. Svårt att se på historik i sådana här sammanhang då lagen byts ut i princip helt inför varje VM turnering. Pinnen har inte släppt några odds här än men hoppas få ett vettigt odds på Ö 6. Kan inte säga ett exakt odds jag vill ha än då jag vill titta lite närmare på det först.
Några tankar kring morgondagen.