Citat:
Ursprungligen postat av RobinD
|
Kanske kan denna sajten vara till någon hjälp för dig?
http://telekomradgivarna.se/Dina-rat...avsluta-avtal/
Hittade även följande info hos www.pts.se
Vad gör jag om det blir problem?
Om du får problem med ditt bredband eller din bredbandsleverantör, till exempel får en felaktig räkning eller inte får den hastighet som du avtalat om, bör du i första hand kontakta din bredbandsleverantör för att reda ut detta.
Om du inte kan komma överens med din leverantör kan du kontakta Telekområdgivarna för att få kostnadsfri, opartisk rådgivning i ditt ärende.
Du kan också få hjälp av konsumentvägledaren i din kommun. Konsumentvägledning finns i de flesta kommuner och kan hittas via kommunens webbplats eller via
www.konsumentverket.se under rubriken Kontakta rådgivare.
Om du ändå inte lyckas lösa problemet kan du kontakta Allmänna reklamationsnämnden. De kan pröva vissa tvister.
Om inte heller ARN kan hjälpa till kan du vända dig till allmän domstol.
Om du tycker att avtalsvillkoren är oskäliga eller att marknadsföringen varit vilseledande kan du anmäla detta till Konsumentverket.
PTS vill gärna få information om problem på tele- och it-marknaden.
Skriv då ett e-brev till
pts@pts.se och uppmärksamma oss på det problem du upplevt. PTS kan dock inte ge dig praktisk hjälp med att driva eventuella tvister.