Strul med uppsägning av bredband2
I somras så köpte min förening fastigheterna som vi bor i varvid vi bytte kommunikationsoperatör från Zitius (som hyresföreningen har) till Ownit. I samband med detta gick föreningen ut med information om att alla tidigare avtal i och med detta automatiskt sades upp eftersom de inte längre rent tekniskt har en möjlighet att leverera en tjänst.
Jag var lite skeptisk till att det skulle gå till så, men just denna gång kanske jag gick i fällan för jag köpte resonemanget.
Nu har jag i alla fall blivit fakturerad för sep-dec, jag tänkte inte att det var något konstigt förrän nu då jag antog att faktureringen kanske skedde i efterhand. Så var inte fallet utan de sker i förväg. Alltså har jag redan betalat för 5 månader då de inte ens har tillgång till nätet. Nu vill de ha betalt för Q1 2014 och hänvisar till en uppsägningstid på 3 månader som eventuellt kan regleras ned när de kollat med stadsnätet när avtalet bröts.
Jag tolkar det som att det i bästa fall innebär att jag får igen pengarna som de vill att jag betalar för Q1 2014.
Just dessa tider är svårt med support och när jag var online i chatten med de så slutade de helt sonika svara på tilltal efter en stund.
Vad skulle ni gjort åt detta?
Om vi nu går händelserna i förväg och antar att bredband2 har rätt, är då föreningen ersättningsskyldig som givit mig felaktig information eller är det mitt eget problem?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|