Fanns ju en snubbe på pokerforum som körde något liknande. Fast han körde oddsintervaller och det var lika idiotiskt som det låter. Spela X om dom stod inom ett visst intervall, just när han råkade kolla oddsen.
Jag var ju emot från början, så klart, men även en idiot kan kasta pil under en period när det är 98 % payback. Först luftspela han, eller om det var eget, och sen startades en fond. Flöt ju på något otroligt i början och folk såg både gud och Messias i en och samma person.
Själv var jag inte vatten värd som inte såg och förstod storheten. Det blåste rätt hårt kan jag säga och jag var i princip ensam på min kant. Nåväl till slut kom verkligheten ikapp, som den alltid gör.
Nu är det i princip skottpengar på helgonet.
http://pokerforum.nu/forum/ekonomi-s...-r-cyntax.html
Måste få bjuda på ett inlägg från tråden också som sammanfattar allt ganska bra.
Citat:
Ja det är inte så svårt. Jag ska försöka ta rundsnacket så här i början och hålla exemplen nedan så rena som möjligt. Först det här med spela och boka som jag ska återkomma till. Det är inte så märkvärdigt som det låter ungefär samma sak fast tvärtom. Du kan aldrig spela utan att boka. Spelar du X till 2 ggr så bokar du Y till 2 ggr också. Du låter helt enkelt bookmakern spela hos dig. Inget märkvärdigt och det sköter sig självt utan att man behöver fundera så mycket på saken. Men som någon skrev för ett antal år sen. Jag spelar bara och bokar aldrig - det går alltså inte. Man är sin motparts bookmaker vare sig man vill eller inte.
Nu ska vi ta det konkreta exemplet med Toronto som Cyntax gladeligen ville spela till 2.47 men inte om oddset steg till 2.70! Då skulle han istället spela Phoenix i samma match till 1.56 - förmodligen hade oddset varit något lägre, men vi räknar snällt för att slippa onödiga diskussioner om den saken.
Exempel: a Cyntax hade spelat Toronto till 2.47 om det varit möjligt. Då bokar han Phoenix till 1.68 - han lämnar det oddset till bookmakern.
Exempel: b Cyntax hade spelat Phoenix till 1.56 om det varit möjligt. Då bokar han Toronto till 2.78 - han lämnar det oddset till bookmakern.
Bägge dom här exemplen/spelen är tänkta att generera pengar för Cyntax och fonden. Är det kursen i nationalekonomi du gick som ledde fram till den slutsatsen?
|