Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-12, 06:50   #1
Portugisen

Portugisens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

17/4 13:45 Manchester-derby i Premier League

First of all. Detta är egentligen ingen rek. Eller, jo det är det men...Känns lite overkill att "reka" en matchernas match som denna. Se det mer som ett spelförslag/mina tankar och fyll gärna på med egna idéer.

Manchester City är i en galen målform. Manchester United är inte i någon galen form alls. Efter en besvikelse i Blackburn-mötet i söndags måste de nu ta vara på varje poäng för att vinna något överhuvudtaget i år.

Detta är en måstematch för båda lagen. 3 poäng betyder för Manchester City att både Tottenham och Liverpool ligger på ett ganska bekvämt avstånd för att stjäla den 4:e Champions League-platsen, vilket skulle betyda en enorm framgång för klubben. För Manchester United betyder 3 poäng att avståndet till Chelsea inte är ointagligt, om än stort.

Manchester United gjorde ligadubbeln över City i fjol, och har alltså chans att göra det igen, efter 4-3-målet av Michael Owen i höstas. Lagen har faktiskt mötts 3 gånger redan denna säsong tack vara ett dubbelmöte i Carling Cup. ALlt är nu upplagt för ett grymt underhållande derby.

Rooney är doubtful, men jag tror absolut han kommer att spela.

Följande talar för en målrik tillställning:
  • Historik mellan lagen. En enorm prestige står på spel. City är dessutom tyngre än på mycket länge. Lägg därtill Tevez United-historia...
  • City har en fin målform, dessutom har Adebayour kommit igång igen. Rooney behöver vi väl knappast nämna...
  • Små, ettriga, målfarliga: Tevez, Rooney. Detta är upplagt för potentiella straffsituationer, och frisparkar.
  • Vad som ligger i potten: båda lag måste vinna. Detta är dessutom båda lags enda fokus: United att vinna ligan och City att klara CL-plats.

Jag spelar över 2.5 mål till 1.83 hos Bet365.

Expekt erbjuder just nu 1.54 för att båda lagen ska göra mål. Helt ok tycker jag....

Expekt erbjuder också hela 1.75 på att första målet kommer mellan 1-30 min, vilket helt stämmer överens med mina förväntningar av matchen.

Fyll gärna på med era tankar kring matchen!

Senast redigerad av Portugisen den 2010-04-12 klockan 13:25. Anledning: Matchen är inte i februari...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat