Ämne: NBA 3/12
Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-03, 19:50   #2
Arch

Archs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6822

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Gillar Pistons +10, deras front kan vara nyckel om Smoove lyckas störa LBJ lite.

Celts som -7.5 är ett skämt, men Bucks är också det. Troligen har det nåt med dubbel revenge eller sånt skit att göra då Celts har förlorat x2 mot Bucks redan. Mig säger det bara att de matchar upp dåligt och lean är Bucks, men troligt inget spel.

Nets hemma efter ett tag av borta resor och nu ser de ett lag som de brukar ha problem, inget som Grizz. Mot unga, atletiska, snabba och med djup bänk Nuggets, Nets bör vilja försöka undvika run'n'gun och låsa upp dem i en half court match så de kan utnyttja BroLo low post. Nets bänk kan hålla tempot så det skulle inte förvåna om det börjar svinga lite under matchen.
Mitt stora problem är att Kidd kanske tänker att de måste hålla Manimal (Faried) ifrån glaset och väljer att spela med Reggie, vilket gynnar Nuggs ATS men inte totalet. Gillar Nuggets och över annars.

Suns +3 @Grizz som saknar 2 viktiga spelare. Det är inte säkert om ZBo spelar, men överlag tycker jag att Suns guards kan bli svåra och att Grizz sega spel låter dem hålla matchen tajt. Dock är 3 pts rätt tunnt

Mavs -8 tror jag inte att jag gillar, men därmot tycker jag att det kan bli en hel del pts i matchen. Walker lär få det ganska enkelt, tycker att Big Al klarar av Dalembert och Henderson har också spelat bra, samtidigt som Bobs inte kommer kunna att stoppa Dirk (han bör ha det kanska enkelt för McBob) och Ellis. Alltså, mismatches som kan utnyttjas hela matchen

OKC över av samma skäl egentligen, Durant och Westbrook får sitt, Cousins är stark och ska kunna tampas med Ibaka speciellt då han är hemma och kanske får refs lite mer på sin sida och Kings har andra vapen runtom och jag kan se båda lagen göra 100+

Raptors spelar faktiskt bra just nu och har bra scorers och GSW kan sänka de i bunches. Tror också på ett 100+ match för båda (eller nära där)

Största leans just nu, Pistons, Nuggets över...kanske ats, sen gillar jag över på de sena matcherna
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rojiblanco (+10)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat