Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-22, 09:01   #33
SlimCharles

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Alla har vi olika sätt att värdera matcher, och tur är väl det för annars hade det inte varit någon poäng att spela långsiktigt.

Att väga in både långsiktig och kortsiktig "form" är ett sätt, det finns ingen magisk siffra där X antal matcher är det optimala. I många av de amerikanska sporterna använder cappers ofta 5 matcher, 10 matcher, fulla säsongen och hemma/borta statistik. Hur du väger dessa är helt subjektivt.

Att själv börja värdera kommer med all sannolikhet betyda att du lär förlora en del pengar innan du har hittat det du tycker är ett korrekt tillvägagångssätt. Folk som har kört sitt eget race länge och kunnat visa positiva siffror konsekvent har lagt ned mycket jobb. Men oftast är det värt det, inte bara p.g.a. gröna siffror.

Ett bra verktyg som jag själv använde mig av när jag bettade mkt baseball och räknade egna linor.

Att se åt vilket håll vissa siffror och form går åt är extra intressant när man spelar så mkt matcher som de gör i t ex baseball och basket och det är långa "transportsträckor".

Det är det som jag tycker gör de amerikanska sporterna så bra för de som vill betta mer seriöst.T ex laget som har flest hits vinner väl ca 75% av matcherna har jag för mig så kan man hitta ett sätt att se om ett lag hittar mer el mindre är man en bit på väg.

Det är ju dock bara en aspekt,om än en intressant en.

Gäller att hitta och jämföra fler,sen väga sin lina mot bookiens.

Ett tidskrävande jobb,helt klart...
SlimCharles är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat