Citat:
Ursprungligen postat av maddmax
Efter lite funderande blir det följande spel:
2013-11-15 02:00 | NBA | New York Knicks vs Houston Rockets ÖVER |
Ö 51.5 |
1Q |
1 |
1.943 |
Knicks har haft tuffa starter på sina matcher (23-28 i 1Q) och nya grepp har tagits för att ändra på detta. Bl.a. såg World Peace (urk) mer speltid tidigt igår i vinsten mot Atlanta. Spelet var stundtals bättre och man ledde efter första med 29-24. Defensiven är dock ingen höjdare, ens bland deras starters.
Rockets snittar 25.1-27.1 i 1Q. Lin har, precis som Vlad säger, en tendens att vara ganska lös med bollen vilket kan resultera i snabba poäng. Harden (som kanske startar) har fått mycket kritik för sin lata attityd när det gäller försvar och det kan vara till fördel för ett Knicks som antagligen tjänar på att gå ut hårt.
Jag tror vi kommer se en fartfylld första quarter och O51.5 spelas.
|
"I like the fact that I like the pick young fella" (Hubie Brown voice)
Även om jag inte litar på något av lagen atm, så tror jag man kommer ut heta och blitzar när det är TNT-thursday och allt.
Om man ser till matchen som helhet så får man inte glömma att Rockets är lite skadeskjutna för tillfället. Harden småskadad, Parsons ryggont (svårt att sitta när han flyger ) Garcia och Casspi har haft flunsan den senaste veckan.
Läggdärtill att man gick en övertid mot 76:ers igår.
I Knicks såg faktiskt Melo-Bargs ut att trivas ihop igår stundtals. JR med två matcher innanför västen och lite mer rost bortgnuggad?
Över eller inget i min bok, men 1Q känns mest intressant.