Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g
-1.5 på usla Buffalo. Ja hade haft tid motivera det hade det varit intressant höra det spelet.
|
Mitt resonemang lyder:
Rangers blev nollade i hemmapremiären mot Montreal när de bör vara extremt taggade efter nio raka bortamatcher. Jag tyckte det luktade lite dålig motivation och den brukar ju inte bli högre efter en förlust. De skjuter visserligen 27 skott på mål men Budaj lyckas hålla nollan.
Buffalo har tidigare haft det ganska lätt att ta poäng i MSG och senast Rangers vann under FT var 22.03.2009 (5-3), därefter har Sabres vunnit 3/7 möten under FT. När jag lagt samman NYRs oförmåga att göra mål, Buffalos hyfsat täta försvar (2,50 IM i snitt), att Sabres verkar trivas i MSG så såg jag ett värde i lira -1,5 FT. Tanken var att Buffalos försvar skulle vara effektivt och att de skulle ta ledningen för att sedan avgöra tidigt eller med ett mål i tom kasse.
Med facit i hand så var Rangers heltaggade och fick iväg hela 46 skott på mål ochSabres lyckades bara få i väg 29 skott. Lundqvist var m a o 100% och Miller gjorde ett bra jobb, 95,65%. Att Buffalo släpper till 46 skott var en missräkning och ger man bort så många skottlägen så trillar ju pucken in ngn gång.
Hoppas du fick svar på dina frågor.