Mitt "problem" denna säsong har varit att hitta en insatsstrategi som jag känner mig bekväm med. Tror det är viktiga att DU bestämmer redan på förhand hur länge/hur många matcher du ska köra på den insatsnivå du väljer innan du utvärderar. Det finns perioder då flatbet går bra och det finns perioder då "to win" går bra, att hoppa fram och tillbaka mellan dessa gör att man inte får en sann bild över hur spelandet egentligen går. Man kan som bekant lägga bra spel överlag men ändå gå minus eftersom insatserna är åt h-vete placerade.
Jag spelar nu en mix av flat och "to win" där jag har ett basbelopp (1% av startkassan) som läggs på varje bet, sen vill jag vinna ytterligare 1% på den andra delen av insatsen*. (har lagt till en svag progressiv twist på det hela som slagit väl ut på alla sheets jag räknat om med denna variant men det är en annan historia)
Påstår inte att det är optimalt men för min del känns det bra. Denna säsong har gått dåligt för mig hittills men jag känner mig i nuläget bekväm med insatserna, tilten finns inte där när jag har en insatsnivå att rätta mig efter
*Räkneexempel på detta med mina 5000 kr som startkassa för denna säsong, 1% är således 50kr.
Odds 1,83
50/0,83 + 50 = ~110 kr i insats
Odds 2,72
50/1,72 + 50 = ~79 kr i insats
Din frågeställning var inte riktad åt det här hållet men ville dela med mig av mina tankar kring insatsnivåer i vilket fall, viktigt att man bestämmer sig hur man ska göra innan man drar igång
Försörja sig på sportsbetting kommer jag aldrig göra, jag har inte viljan/kunskapen att sitta 24/7 och leta information samt rygga andra spelare på kraftigt droppande odds. En årslön eller nåt sånt i spelkassa känns verkligen inte som ett alternativ, skulle må riktigt dåligt då tror jag.