Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier
Vilka lag tror ni är övervärderade/undervärderade?
Läste en tweet av Stuckey där han ansåg att Ducks, Rangers, Hawks och Kings är övervärderade den här säsongen. Phoenix och Winnipeg ansåg han undervärderade.
|
Jag håller väl med om att Rangers och Kings är övervärderade, tror inget av lagen kommer gå som tåget i grundserien direkt. Men när det vankas slutspel kan ju allt hända, det har man ju sett förr, och som Kings-fanatiker har man ju fått njuta av det de senaste två säsongerna. Hawks tror jag kommer vara pålitliga i år, precis som Bruins och eventuellt Detroit.
Phoenix är ett lag som kommer få slåss om en slutspelsplats tror jag, men man har några spelare med spetskompetens (Smith i mål, Ekman-Larsson, evigt unga kaptenen Doan och Vrbata som fick en kanonstart på säsongen med 3 mål mot Rangers).
Winnipeg börjar få ihop ett lag nu, men jag tror inte att dom överraskar någon i år.
Vad tror vi om nattens bataljer då?
Efter en snabb överblick så känns Boston som en vinnare hemma mot Detroit som har matchats hårt så här i inledningen.
Sharks borde väl kunna avfärda nyss nämnda Phoenix på hemmaplan?
Är även sugen på ett överspel i matchen Canadiens - Philly.
Har inte kollat några odds än, men dessa känns som att de kan vara värda att satsa på om rätt odds erbjuds.