Ojojoj, vilken djävla tur att Tyresö kvitterade.
SS var högst i världen med 10:50 på Umeå och det är sinnessjukt. Jag missade det för att jag i princip är spelpensionär och vad ni andra ska skylla på det vet jag inte.
Nu blev det vinst på torsken och ingen skada skedd. För er som inte följer med kärringbollen lika bra som jag kommer en snabbgenomgång.
10 augusti och seriefinal. Tyresö gör 2-1 hemma mot Malmö med 19 minuter kvar som dessutom fått en gub..kärring utvisad strax innan. Dom vet givetvis läget och leder i detta nu med, i princip, ointagliga 6 poäng och ser i det ögonblicket medaljerna framför sig runt varandras halsar.
Med 12 minuter kvar kvitterar Malmö och det får bara inte hända
och det vet dom om.
Som om inte det var nog så avgör Malmö med 6 minuter kvar. Det fick absolut inte hända
och det vet dom om.
Så när dom kommer ut ut duschen efter 14 raka hemmaseg...blev visst bara 13! så står det inte 33-27 i tabellen utan 30-30. Den här avslutningen på matchen kommer dom bära med sig varenda minut resten av säsongen
och det vet dom om.
Oavsett vad som händer så var det här och då ett eventuellt guldtapp ägde rum
och det vet dom om.
Okey det börjar bli tjatigt nu men så här ligger det till. Det är vad man på ren svenska kallar en pungspark och den reser man sig inte från. Möjligtvis om man är tjej och inte heter Pia Sundhage men ni vet vad jag menar och behöver inte ta allt så djävla bokstavligt.