Citat:
Ursprungligen postat av Juret
Om vi antar att vi inte har systematiskt bättre edge för högoddsare så ger fixed profit staking en lägre risk eftersom man bettar mindre på högoddsare och mer på lågoddsare för att motverka risken att man förlorar många högoddsare i rad som ju är större än att förlora många lågoddsare i rad. Men lägger man till att edgen varierar systematiskt så blir ju förutsättningarna annorlunda, och då gäller inte Buchdahls simuleringar. Kan man med säkerhet bestämma edgen så är ju Kelly bättre, men jag tror att 99.9 % av spelarna är better off med flat bet eller to win. Rör man sig kring "jämna odds", säg bettar NFL Spreads där oddsen nästan alltid ligger mellan 1.90-2.10 så spelar det ingen större roll vilket man kör.
|
Personligen så spelade jag ½ flata på odds motsvarande 20% eller lägre chans. Helt enkelt för att antalet spel jag la till de oddsen var för få för att normaldistributionen skulle göra jobbet åt mig! Jag kollade en gång i mitt spreadsheet och kunde fastslå (under förutsättning att mitt objekt var korrekt värderat) att paybacken på just högoddsarna var sämre än 100% över rätt lång tid.
|