Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC
Vilket jag hintade om i mitt inlägg också, och det var ett svar på hans tankar om att köra NHL igen där han säger sig vara vinnande.
Mina högst spekulativa tankar som endast utgår från mina egna erfarenheter är dock att det är lättare att hitta värde i högoddsare. Om detta vore en allmängiltig sanning så skulle grönt snabbt kunna förvandlas till rött hos en spelare som spelar spel i hela oddsspektrat om denne fick för sig att spela bet to win flat.
|
Samtidigt måste man alltid väga in risken. Att betta 1,2,3,4,5% flat kommer maximera din vinst om du spelar mycket långa odds och har ett stort övertag där.
Samtidigt ökar du din risk på ett sätt som många skulle anse oacceptabelt. Lira 5% flat på hästar med ett snittodds på 9.00 är kanske inte att rekommendera.
Chansen att du gular din rulle är stor oavsett om du har en riktig edge eller ej.
Minns att jag följde en galopp capper med runt 20% roi över 3000 spel. Längsta loing streak under den tiden var 75 units... Totalt är plusset hundratals units, men hade man gett sig in i leken mitt i den neråtsvingen hade man fortfarande varit gul oavsett hur mycket edge som egentligen fanns.
Bara att jämföra med pokern. Att sitta med 20 inköp på no limit 0.25-0.50 för 7 år sedan kan inte jämföras med att sitta med 20 inköp på PLO 5-10 i dessa dagar. Då var man nästan överrullad och nu hade man lätt kunnat gula.
Högre snittodds odds kräver också större riskmedvetenhet.
Fixed profits staking handlar inte om att värdera spelen annorlunda utan det är väl snarare en typ av riskanalys som jag förstår det. dvs. man offrar viss potentiell vinst för en "smoother ride"