Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-31, 08:45   #27
Cc

Ccs avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg

Mina högst spekulativa tankar som endast utgår från mina egna erfarenheter är dock att det är lättare att hitta värde i högoddsare.
Så har det alltid varit, eftersom bolagen alltid får spel på storlagen/favoriterna oavsett vilka siffror de sätter. En tumregel har varit att dumpa favoritoddset 8-12% från aktuell värdering, då slipper man risken att det uppstår surebet och oönskad risk också. Alla vill ju sälja till underodds och köpa till överodds.

Däremot, min erfarenhet är att numera när många överger systemet med egna oddssättare att värdet mycket oftare hamnar på favoritsidan i de mindre ligorna. Minns att samtliga bolag (38st) som hade Svensk Div.2 på programmet för 3 år sedan, hade samma öppningsodds (1,70) i en och samma match (seriepremiären). Dvs, alla kopierade den som satte fel siffror först, en kompetent värdering där hade runt ~1,35 efter avdrag enl. dem som hade bra koll. Matchen slutade dessutom 5-0 vill jag minnas...det var en stor speldag för många!