Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-30, 15:30   #17
Semicolon

Semicolons avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 1997

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Nej otroligt nog så hade jag 89 % ROI på Marathon och 113 % ROI på Pinnacle på NHL-spelen. Men litet sample.

Hade ju varit OK om jag haft kapital till att köra kanske 1000 SEK per unit. Plussade totalt 100 units under säsongen, 80 på sheetet i min signatur samt 20 på slutspelet. Medelinsatsen låg på 4.24U så hade behövt satsa 4240 SEK per spel för att plussa 100k.

Men med mina fjuttinsatser blir det småpotatis, plussade 10.000 SEK på hela vårens NHL.
Du fokuserar på det negativa. Du gillar NHL, du är pluss över 430 matcher. Du plussar på pinnen. För min del är det ganska självklart vad du ska satsa på. Om du nu har bonushorat och i största allmänhet lurat till dig 130k på diverse bedrägligt beteende så ska du väl kunna avsätta en del av det till att spela på NHL?

Du måste väl ha csn eller något liknande, jobb vid sidan av studierna eller något annat som gör att du faktiskt inte behöver leva på bettingen?

Om du nu har 85-90k kvar av dina härligt oärligt förtjänade pengar (ta det inte som kritik, är det EV+ så är det). Så ser jag inget problem att använda dem till bettingen. Men då MÅSTE du ha någon annan försörjning. du kan inte både leva av och spela för en så liten summa. Och du måste kunna ta losing streaks utan att världen går under, går det inte så går det inte. Men det finns ingen anledning att jaga drömmen på bekostnad av att man skaffar sig psykisk ohälsa på köpet.

Poker eller betting är sak samma, det är ingen sprint. har man inga pengar så har man en lång väg att gå för att bygga upp sin rulle. har man dessutom ingen försörjning är det hart när omöjligt.

men om vi leker med tanken att du istället för å hålla på och tramsa med variabel insats hade blästrat på med 3% flat på dina 430 matcher. utifrån en rulle på 100k hade det inneburit en omsättning av 1,3 miljoner och på 4% roi en vinst på 52k. detta på en halv säsong.

Då skulle du kunnat gå in i denna säsong med en hel säsong framför dig och 150k i rullen och då hade du varit uppe i ditt 4,5k bet.

3% är kanske är för aggressivt 2% eller kanske till och med 1% är kanske lättare för hjärtat, men du förstår principen?

vad jag försöker säga är att du inte kan förvänta dig att bli rik på eller ens leva på en så liten rulle. Den måste få växa och den måste få göra det utan att du är beroende av den för din överlevnad. Om du följer mitt exempel så ser du att, om du gjort som jag sa, hade du, förutsatt att turen och skickligheten hållit i sig kunnat ha en rulle som börjat närma sig en kritisk gräns efter denna eller nästa säsong.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat