Citat:
Ursprungligen postat av hardballs
Vi kan ju försöka hålla oss till ämnet. Det handlar ej om att försvara min tjej som ej spelar fotboll, hon är ej intresserad av sporten. Och det handlar heller inte om att du förlorat pengar på damlandslaget?
Det finns ett stort intresse för damfotbollen, tittarsiffrorna återberättar det. Vidare förstår jag inte varför du jämför handboll och fotboll, du ville väl diskutera fotboll? Ska vi sedan diskutera fotboll så bör vi också jämföra damlag med damlag, inte herrar eller pojkar osv, vilken nöt som helst vet att det finns för stora skillnader.
|
Vet inte om det var hans avsikt men tycker ändå han har en viss poäng när han jämför, lite av det som jag vill åt. Dvs. fotbollsdamerna är så att säga så otroligt mycket sämre på sin sport än friidrottare är på friidrott. Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag finner det så otroligt märkligt att sporten utvecklats så lite och att den grundatletiska nivån är så låg (detta gäller ju iofs. för fotbollspelare generellt, män som kvinnor). Detta gör att det blir väldigt ointressant för mig och har egentligen inget att göra med att det är kvinnor som spelar. Att tala om kossor och annat trams tillför ju inget. men man måste ju kunna föra en saklig diskussion om damfotbollens nivå?
Samtidigt finns det ju uppenbarligen ett intresse, främst bland yngre och tjejer som spelar fotboll och jag kan ju inte påstå att det provocerar mig. Vill man titta så är det ju fritt fram och vi andra väljer att göra något annat.