Ämne: Wimbledon
Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-26, 10:47   #8
zimzelen

zimzelens avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2321

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jo jag är här, jag har lagt mitt sheet på is lite då formen där har varit iskall!
Tradingen går framåt i alla fall. Wimbledon har varit fantastiskt hittills. Jag hade nog ha gjort min bästa GS start någonsin om jag varit lite kyligare. Bland annat så tokbokade jag Nadal. Men jag hade startat dagen på minus så jag grönade ut i 2a sets TB för att gå rätt bra plus för dagen ändå. Hade dagen haft en bättre start så hade jag i normala fall legat kvar på Darcis med merparten av degen. Det är lätt att vara ångerfull men man får tänka positivt och att i grund och botten var det en sund trade.

Det har varit så hela tiden. Många spel man hade gjort en större förtjänst på men man har gått ut tidigare för att säkra upp.

Finns en och annan rysare idag på damsidan.

Azarenka föll illa i sin öppningsmatch och skadade knät enligt hennes egna utsago. Tog en lång medical och kom sedan tillbaka och vann matchen relativt enkelt men såg hämmad ut av något. Aza är en känd mytoman så man kan tolka det hur som helst. OM hon verkligen fick någon typ av skada så är det värt att spela emot henne. 1-1 i H2H och Pennetta har varit väldigt bra under våren, men gräs är tyvärr inte hennes starka sida. Allt beror på hur Aza ser ut. En sak som talar emot Pennetta är hennes riktigt svaga 2a serve. Dålig 2a serve mot Aza är nog det sämsta man kan ha med sig i den matchen.

En möjlig skräll är Bouchard mot Ivanovic. Bouchard är en 19 årig tjej som jag räknar med vara minst topp 20 i världen inom en väldig snar framtid. Hon har en bra serve, slår relativt hårt, väldigt allround. Ivanovic har en väldigt hög högsta nivå men även en riktigt låg lägstanivå. Ivanovic måste spela bra idag och framför allt jämnt i spelet för att ta Bouchard idag. Skrällvarning. Jag räknar med att hon fixar hcp om inget annat, Bouchard .

Kvitova var inte bra i öppningsmatchen. Shvedova kommer ställa till det ordentligt för henne idag.

Och så har vi då Cetkovska-Wozniacki. Ska bli intressant att se hur bra Cetkovska är efter sin långa skadefrånvaro. Kan bli respass för Wozniacki redan idag i så fall.
Seebbo (+10), SlimCharles (+1)
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat