Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-29, 11:25   #1
papak

papaks avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2337
Standard

Helsingborg - IFK Göteborg 29/3

Spelstopp: 19:00
Spel: IFK Göteborg AH +0
Odds: 1.95 @ Pinnacle
Insats: 5u

---
Helsingborg tar emot Göteborg hemma på Olympiastadion i kvällens på förhand hetaste match. Helsingborg har startat säsongen riktigt bra med två vinster mot Djurgården och Brommapojkarna medan Göteborg började säsongen bra med en 3-0 vinst borta mot Kalmar för att få sin första förlust i årets allsvenska mot rivalen Häcken (man hade många målchanser, bla en straff som Sigurdsson missade). Man ska inte lägga alltför stor vikt på Helsingborgs vinster då dom kom mot sämre lag och Helsingborg förväntades att vinna båda matcherna. Senaste 10 mötena på Olympia har slutat med 3 vinster för Helsingborg, 6 oavgjorda matcher och 1 vinst för Göteborg. Ett revanschsuget Göteborg som är det bättre laget, guldkandidater och jag tror man fixar det mot Helsingborg idag. Med tanke på statistiken så väljer jag att köra ett bet där jag får pengarna tillbaka vid oavgjort.

Trolig startelva (från Svenskafans)
(4-4-2): Hansson; Holgersson, Nilsson, Ekstrand, Edman; Lindström, Gashi, Lantz, C.Andersson; Sundin, Jönsson

(4-4-1-1): Christensen; Lund, Sigurdsson, K.Svensson, Jonsson; Selakovic, G.Svensson, Faltestas, Bjarnason; P.Ericsson; Hysén
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat