Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-19, 19:48   #2
Salinger

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 1763

Skidor 17/18
Stats: 13 - 59 - 0
ROI: 181.92%
Vinstprocent: 18.06%

Standard

Jag spelar Mjällby i hemmamötet med Kalmar FF. Pinnacle har 2.42 på raka ettan.

Mjällby har 4 vinster på senaste 5 hemmamatcherna och körde senast över Halmstad med 5-1. Bortalaget har dragits med stora skadeproblem hela våren och har ofta spelat med en väldigt ung startelva som har gjort det bra. Senaste matcherna har man dock mattats ordentligt, med undantag för derbyt mot Öster. Ikväll blev det officiellt att man kommer sakna mittback Paulus Arajuuri närmaste 2-3 månaderna. Arajuuri har varit lagets bästa spelare i år och har tagit över kaptensbindeln från bänkade Rydström. Dessutom kan mittbackskollegan Thorbjörnsson vara osäkert startande då han fick en rejäl smäll mot huvudet i måndagens match mot Norrköping. Sedan tidigare saknar man rutinerade pjäser som Erik Israelsson och Tobias Eriksson m.fl.

Tycker för tillfället att Mjällby är ett bättre lag än Kalmar, och här tycker jag dessutom att hemmafördelen är ganska stor. Bortalaget ser ut att vara klart på nedåtgående och här tror jag man åker hem tomhänta. Tyckte detta var ett bra spel redan innan jag läste om skadan på lagkapten Arajuuri.
Salinger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat