Citat:
Ursprungligen postat av RobinD
Enligt mig så handlar det inte om hur jag hade spelat eller inte, snarare om jag hade spelat eller inte.
Du har helt rätt i att det ser hyfsat enkelt ut osv, det är det som är poängen med allt jag sagt. Bolagen vet att den stora massan spelar på de bästa lagen. Gärna i kombination med varandra. De ser till att oddsen är strax under sannolikheten för att de ska gå in och i slutändan så vinner de alltid.
Ibland händer det då att man får in en femling och man blir nöjd och slår sig för bröstet, men sanningen är ju den att man i ånga loppet ändå förlorar. Det är enkel matte.
Vi gör det enkelt: Vi värderar att Man U och Barca kommer att vinna 60/100 av dessa matcher som vi nu tänker spela på. Men oddsen är som nedan.
Man Utd står: 1.60
Barca: 1.60
För att gå plus minus noll sett över 100 av dessa matcher så måste oddset ligga på 1.667. Vilket innebär att vid varje match av dessa 100 är du i underläge.
100*1.60*60=9600-6000=3600 i vinst på de 60 matcher som sitter. 100*40=4000 i förlust på de 40 som bommar.
3600-4000 = -400 Netto.
När du dessutom spelar dubblar så ökar ju risken, chansen att 1 av två matcher spricker, eller t om 2 av 2 matcher spricker finns ju även om båda är favoriter och kommer vinna flera matcher än de förlorar.
Poängen är alltså: Tvinga inte dig själv att spela på en match bara för att det erbjuds spel. Jag hade superproblem med att jag ville spela på allt för bara en dryg månad sedan. Jag har nu lugnat ned mig och för första gången sedan jag började med seriös betting är jag på plus under en tillräckligt lång period för att jag ska våga säga att det är en trend jag inte kommer bryta.
|
Håller med RobinD till 100%
man ska ju hålla sig till singelspel med värde.
Men ibland kan det ju vara kul och köra en dubbel eller trippel till 10 odds och en liten insats om du förstår