Kunde inte bli mer än så på Putintseva. Fortfarande en valp tydligen. Men, hon kommer att göra bra ifrån sig under året till slut ändå räknar jag med.
Vi tackar Cetkovska och tack Wozniacki än en gång för din kräftgång. Keys prickade jag in fint på Betfair genom att boka Puig på 1.40 och gå ur på 1.90. Det är det man älskar med Betfair. Keys vann inte ett set men genom att spela på henne under rätt tidpunkt så vinner man ändå.
Dagens matcher känns rätt så ointressanta på förhand. Det kommer säkert öppnas upp för trades under matchernas gång så klart. Men inget man kan få en känsla för på förhand tyvärr.
Det enda som jag tycker är intressant idag är att 3 junior Grand Slam vinnare går upp emot toppspelare damernas sida. Dels Anicka Beck som blev juniormästare i Franska Öppna förra året. Möter Azarenka här och lär nog bli överkörd. Samma sak med Eugenie Bouchard som blev Wimbledons juniormästare förra året. Hon har sett bra ut på gruset men möter här Sharapova som körde över hene 6-2, 6-0 tidigare i år. Om allt står rätt till med SHarapova så lär det bli liknande slakt.
Sista juniormästaren är nämligen Kristina Mladenovic som vann Franska 2009 som 16-åring. Har under sina sub 20 år inte levererat som den talang hon har spåtts att vara. I år har hon dock spelat riktigt bra och det verkar som att något är äntligen på gång. Först i år lyckades hon för första gången i sin karriär ta sig förbi första omgången av Franska . Nu ställs hon mot ingen mindre än Stosur. Stosur självklart favorit men hon ska inte vara en så stor favorit. Med publiken bakom sig kommer Mladenovic klara av hcp +5,5. Har Stosur en av sina sämre dagar dessutom så lär det bli riktigt jämt här.
Jag testar två spel här
Ogiltigt spel-ID: 1593543
Ogiltigt spel-ID: 1593544