Orkar inte skriva en rek men kan skriva mina tankar inför dagens matcher.
Brage - Örebro
Brage saknar Niklas Sandberg, Patrik St Cyr och lagkaptenen Andi Toompuu (målskytt senast). Får tillbaka Jan Tauer från avstägning.
Patrik St Cyr och Andi Toompuu utgör Brages ordinarie innermittfält vanligtvis. Idag saknar man dem båda, ser detta som två jätte avbräck. Vet inte hur Conny Karlsson väljer att formatera laget men skulle förmodligen tippa på att man drar ner Dulee från anfallet. Då förlorar man plötsligt mycket kreativitet i offensiven. Och detta var just den anledningen till varför man drog upp Dulee till anfallet.
Örebro har full trupp, inga skador eller avstängningar. Man har en bred trupp dessutom med tanke på den intensiva spelschemat man haft.
Spelar en 2:a till 1.85 på Pinnacle.
Ljungskile - Varberg
Ljungskile har bra form och spelat bra senaste tiden 4 raka vinster, dock förlorade man senast mot Sundsvall som dock är en av toppkandidaterna i året Superettan.
Varberg, även dom bra form, 3 raka vinster, saknar skyttekungen Gabriel Altemark-Vanneryr (tre mål senast). Dessutom ser man ut att få klara sig utan anfallskollegan Patrik Larsson. När mindre etablerade lag som Varberg saknar bland dom bästa spelaren i laget Gabriel Altemark-Vanneryr (om inte den bästa/viktigaste) så tror jag man kommer få det väldigt svårt. Dessutom som jag skrev innan så är det ett väldigt tufft spelschema för tillfälligt i Superettan och då kommer de mindre klubbarna få det kämpigt.
rak 1:a till 2 på Pinnacle.
Assyriska - Landskrona
Regnat en del i Södertälje och man spelar på konstgräs vilket innebär att det kommer gå snabbt idag. Dessutom är det till fördel för det bollförande laget vilket förmodligen kommer vara Assyriska. Tror Assyriska har gjort sin bakläxa idag och man spelade upp sig i andra halvlek mot Brage.
Landskrona har spelat upp sig efter en sämre start på serien. Tittar vi på inbördes matcher ser vi att det oftast slutat målrikt mellan dessa två lag. På de 12 senaste matcherna har det slutat över 2.5 mål mellan dessa två lag. Givetvis har saker och ting ändrats från förra året, som jag skrev i en tidigare rek så har Assyriska ett väldigt stabilt försvar. Men tror den blöta planen och inbördes faktorn samt att Landskrona spelat upp sig kommer leda till ännu en målrik match på Södertälje arena.
Spelade över 2.5 imorse hos Pinnacle till 2.04. Oddset har sjunkit en hel del och ser inget värde kvar men kan vara värt att spela live efter 10 min, ifall oddset håller sig kvar till matchstart.
Spelade även rak på
Sundsvall borta mot bottenlaget Värnamo till 1.9 på Pinnacle men även där har oddset sjunkit. Ser knappt något värde kvar där.
Lycka till om ni ryggar!