Norrköping - Elfsborg (10/5)
IFK Göteborg - Halmstad (11/5)
Kalmar - AIK (12/5)
Mjällby - Syrianska (12/5)
Djurgården - Malmö (12/5)
Öster - Åtvidaberg (13/5)
Brommapojkarna - Gefle (13/5)
Helsingborg - Häcken (13/5)
Vad tror ni och vad spelar ni gott folk? Själv tror jag såklart på mina rekar på
Malmö,
Åtvidaberg och
Helsingborg - för motiveringar se de länkade rekarna.
Tycker även att det finns fler intressanta odds... lite sugen på en TV-peng på Norrköping där Khalili är skadad men Thorvaldsson kan spela. Elfsborg saknar målvakten Kevin Stuhr Ellergaard och Stefan Ishizaki. stn som ju är en klok person rekar
över 2,5 mål i denna match.
Göteborg - Halmstad... ja enligt all vettig logik så bör ju Göteborg vinna... men nästan 10 ggr pengarna (9,80 Pinnacle) på Halmstad... Göteborg var absolut inte bra mot AIK och Martin "jag kan hitta på vad som helst bara jag får vara i centrum" Hansson dömer... hmmm...
Syrianska - bra mot Helsingborg, hyffsat med mot Göteborg tidigare, usla mot Djurgården (dock saknade man Touma denna match)... var placerar man in dem? Bra odds mot Mjällby, som dock inte varit helt usla på hemmaplan... Brommapojkarna - vilket halvdussin spelare saknar de den här gången? AIK? Bra ibland, klart sämre andra matcher, utan Turina nu... hade de mött några andra än Kalmar hade ett överspel känts glasklart.
Finns som sagt en del intressant att fundera på - vad tror ni andra?