Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-09, 01:25   #91
Juret

Jurets avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Okej då tror jag att jag förstår. Eftersom det är medelodds och medelinsats så är det inte totala variansen, utan endast variansen. Då lägger jag till multiplikationen med antal spel. Sedan märkte jag att z-värdet räknas ut med medelvinsten vllket verkar fel. Ska det vara nettovinsten eller ska det vara totala vinsten (det som står under "Vunnet")? Jag antar att det ska vara nettovinsten?

Jag testade att köra med nettovinsten med mitt sheet och får då ett z-värdet på 1.789 (3.68%). Är det korrekt? Det känns mer rimligt än tidigare information där värdet alltid låg runt 50%.

Edit: Jag skulle nog kunna lägga till så att man inte kör med medelodds, medelinsats etc. utan spel för spel. Detta blir dock som flatbet ROI, att inga filter kan appliceras.
Jag tror det funkar helt okej med average så länge man håller sig inom en viss oddsrange och inte varierar insatsen alltför mycket. Bet för bet är naturligtvis bäst.

Jag får också det till 1.789 vilket verkar rimligt. Då räknade jag med medelvinsten, det som i Sharps' spreadsheet är Netto / Antal spel.