Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-22, 22:14   #27
overpace

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Precis, när vi diskuterar detta så tar jag ju för givet att vi har en förväntad edge. Det finns många problem med att spela dubblar som talar mot och det är just att hur ska man kombinera matcherna, om match 1 förlorar ska jag betta ånyo på match 2 som var dubblad med match 1? Problemet uppstår för att variansen av utfallen blir så mycket högre. Jag ska ta fram lite grafer som visar på den stora skillnaden i utfall av en bankrulle efter exempelvis 500 bets mellan att spela singlar och dubblar. Eller Martingale för den delen, allt går att simulera.
Jag tycker att parlayande bara är konstruktörer som konstruerar konstruktioner. Dubblar är bra om båda spelen sitter. Annars inte.

Om vi skippar matematiken för en stund och för in spelpsykologin. Allt annat lika: är chansen att få in ett spel större, mindre eller oförändrad, om man fått in föregående spel? Om man tror att chansen att få in ett spel ökar enbart beroende på att man fått in föregående spel så är parlays en lysande ide. Det är ju vad det handlar om. Man får in ett spel och ökar därför insatsen på nästa spel. Under ordnade former.

Tror man inte på detta samband finns det ingen som helst anledning att öka insatsen till nästa spel. Då är det bättre att öka insatsen på alla spel man gör, om man nu har förmågan att långsiktigt finna överodds.

Allt går att simulera och allt går att manipulera. Prova 500 bets där du sätter vartannat och se hur utfallet på dubblarna blir...
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat