Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-22, 15:04   #26
Methodwaste

Methodwastes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
@ Method Waste.

Det är lite där mina överstarka känslor ligger och pyr... Varför daltar internationella domare med italien så mycket? Chelsea var verkligen inte bra i returen mot Inter i år, men varför inte två röda kort och två straffar för fasthållningarna/brottningstacklingarna vid hörnsituationerna?
Sådant går ju bara att spekulera i, finns ju oändliga teorier man kan komma fram till. Men blir oerhört svårt att plocka fram något då det är två lag från olika nationer och domaren från ett tredje land. Den matchen har jag själv inga teorier om, visst att Drogba skulle haft straff men domare gör ju missar titt som tätt. Då tyckte jag att Bayern - Fiorentina var en viktigare match att ta under granskning.

Men i Italien, där det är Italienska spelare mot Italienska spelare med en Italiensk domare och Italiensk publik så tror jag inte det är speciellt svårt för människor i rätt positioner att få fram sin vilja och styra ett resultat. Antingen genom pengar eller genom hot, båda funkar rätt bra för att få sin vilja igenom om man gör det rätt.

Att korruption existerar har jag ingenting emot, jag bryr mig varken om politik eller myndigheter men fotboll är inte bara en sport. Det är ett av få sätt som kan få människor från hela länder att enas och festa ihop istället för att kriga och ta kål på varandra så när man misstänker att maffian beblandar sig blir man bara sne, som om de inte har nog med marknader att dega in på redan liksom.....

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat