Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-22, 14:48   #23
Methodwaste

Methodwastes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Avej Visa inlägg
Allt Italiensk fotboll står för ? jeez väx upp. Allt det du gapar om händer i England, Sverige, Ja i precis varenda land där fotboll utövas.

Värdiga vinnare ? Vilka var värdiga vinnare av Världsmästerskapen 2006 enligt dig då och varför ?
Värdiga vinnare av fotbollsvm ger jag mig inte på, där är väl många lika jävliga.
Alla minns vi väl Rivalods "boll på smalbenet men den träffade huvudet"-filmning... inte direkt något som får en att avguda Brasilien. Samma sak med Maradona och "guds hand"...

Däremot tycker jag att Italien (Serie A) är överrepresenterat när det gäller sjukt billiga filmingar och skumma resultat... Jag har väldigt svårt att tro att en brittisk domare hade blåst straff för en liknande situation som vi såg i Chievo - Catania igår. Nu kan man ju inte dra en slutsats av endast en händelse men detta är väl knappast första gången en händelse i Serie A får en att bli misstänksam.

Och andra sidan är ju Italien ett rätt korrumperat land på de flesta plan, från den lokala polisstationen hela vägen upp till premiärministerns kontor. Ja hela städer styrs ju av maffian i vissa regioner. Sådant förekommer även i andra länder, ja i vartenda land om man ska vara ärlig. Vår egen polischef sätter ju på minderåriga på hotellrum och regeringen går bakom ryggen på folket som har gett dem makten, thats politics, skillnaden är nog att Italienarna är så otroligt jävla odiskreta, om det beror på att de är dumma och naiva eller för att de inte bryr sig har jag ingen aning om, men svårt att tro att de har rent mjöl i påsen...

Hur som helst är sådana här händelser solklara våldtäkter mot fotbollen som sport och hade jag varit UEFA-president så hade jag gjort en ordentlig utredning och om stark bevisning dyker upp tagit bort domarens licens och nergraderat samtliga inblandade lag till lägsta divisionen. Tyvärr är ju detta rena fantasier då sådant inte händer. Men att sätta ner foten direkt och statuera exempel har visat sig vara den mest fungerande tekniken för att förebygga framtida snedsteg i många olika branscher

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-22 klockan 14:54.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat