Ämne: NHL 9/4
Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-08, 16:26   #2
LuckyNrSeven

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 17

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Boston Bruins - Carolina Hurricanes

Två lag som går trögt, i synnerhet gällande den offensiva biten.

Inbördes möten (senaste 5): 1-4 Hurricanes varav 2 av vinsterna var på bortaplan.

Senaste 10: Carolina 1-8-1; Boston 5-4-1

Alexander Semin 6 poäng senaste 5 matcherna för Hurricanes. Bruins Milan Lucic har 4 assits senaste 5 spelade. Semin lirade inte i lördags och är inte helt klart om han lirar ikväll. Cam Ward (målvakt) och Justin Faulk (back) spelar inte för Hurricanes.

Joni pitkanen (back), Patrice Bergeron (forward - med flest poäng inbördes), Adam McQuaid (back) lirar inte ikväll. Chris Kelly (forward) är osäker för spel ikväll.

Båda lagen saknar alltså viktiga poänggörare. Ward står inte för Hurricanes ikväll.

Hurricanes lyckades i senaste matchen få till 49 skott mot mål - trots att matchen slutade med 1-4 förlust hemma mot Rangers. Hurricanes är definitivt inte ofarliga. Bettingbloggar och tipsare verkar dock anse att Bruins är såpass säkra att man kan tillägga handikappspel - ställer mig skeptiskt till det. Hurricanes är heller inte 'helt ute' för den delen, även om de måste skrälla en hel del kommande matcher för ett eventuellt slutspel, skulle jag inte grunda mitt spel på det.

Värdet ligger på Hurricanes, även om jag tror på ett hemmastarkt Bruins ikväll. Passar, kvällens matcher erbjuder "säkrare" och mer oddsrikare spel än denna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+3)

Senast redigerad av LuckyNrSeven den 2013-04-08 klockan 16:32.
LuckyNrSeven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat