Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-20, 22:58   #2
Svenssondy

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 120
Standard

Mjällby AIF - Gais

Hemmalaget är för mig hyperintressanta inför säsongen. Nykomlingar som har ett rätt bra spelarmaterial brukar ha en tendens att lira bra, särskilt under första halvan av året, inspiration brukar räcka långt och första hemmamatchen på Strandvallen kommer vara otroligt inspirerande för Bagarn, Mattias Asper och busen med det otroliga drivet i steget, Tobias Grahn. Grahn, som i premiären visade upp en fantastisk splitvision, en ruffig styrka som han utnyttjade för att reta upp motståndare och publik samt en otroligt användbar teknik som inte många mäter sig med i allsvenskan. Jag stämmer utan tvekan in i hyllningskören men vi får se hur hans sociala egenskaper uttrycker sig under säsongen.

GAIS såg vi i premiären mot mitt älskade MFF och de lyckades med Martin Hanssons hjälp försvara en pinne hemma i Göteborg. Jag ska inte gå djupare in på den matchen då en vidare analys förmodligen blir färgad. Jag kan i alla fall ge med mig att GAIS inte var ofarliga och stod upp bra i försvaret mot våra vettlösa långbollar.

Dock tror jag på en helt annan matchbild imorgon. Mjällby visade mot AIK att de är ett spelande lag, som inte kommer be om ursäkt för sig. De borde förvaltat någon av sina chanser på Råsunda och var i ärlighetens namn närmst tre poäng. De visade dessutom att de, trots en usel matta, kan få igång ett bra bolltempo och jag tror firma Grahn - Ekenberg - Johan Svensson kommer resultera i många poäng i år. Dessutom har de Moestafa El Kabir som en joker i gamet och som var nära att näta mot råttorna.

GAIS har tappat två viktiga spelare inför säsongen, Lindström och Pär.E men Wanderson är kvar, fram till sommaren i alla fall. Dock frågar jag mig hur motiverad han egentligen är och med en straffmiss i bagaget tror jag det tär på självförtroendet. Som gaisare ska man inte ha för stora förhoppningar på brassen då han med största sannolikhet är rätt rädd om benen.

Planen på Strandvallen kan knappast vara speciellt bra med tanke på att matchen riskerade en flytt ner hit i söder och spel på Nya Stadion. Dock kan matchen, efter hårt arbete av ideellt arbetande listerbor, genomföras i Blekinge.

Matchbilden tror jag återigen kommer bli tät, dock tror jag att Mjällby kommer dra längsta strået i och med hemmaplan, en inspirerande premiär samt att man fan inte vill förlora hemmapremiären i allsvenskan. Tobias Grahn avgör.

2 units på 1an till 2.10.

Senast redigerad av Svenssondy den 2010-03-21 klockan 12:51.
Svenssondy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat