Pittsburgh Penguins - NY Islanders
Pittsburgh är en klass högre, en nivå starkare än motståndarna ikväll. Visst kommer det bjudas på en värdig match. 3 raka segrar mot 14 raka säger det mesta. Islanders har dessutom en tuff historia mot Pittsburgh, förväntar mig en match med likvärdigt resultat ikväll. Blir intressant att se om Jarome Iginla gör debut ikväll. I vilket fall lär inte offensiven brista, Malkin är nämligen tillbaka. För Islanders lirar glödheta Tavares - som frambringat poäng senaste matcherna.
Islanders borta: 10-4-1
Penguins hemma: 14-4-0
Intressant möte. Min röst läggs dock på Penguins.
Winnipeg Jets - Carolina Hurricanes
Carolina är ett rent skämt för tillfället. Laget tappar alldeles för mycket kring defensiven för att kunna gå ut som vinnare. Poäng är dock ett måste ikväll, så motivationen lär inte vara bristande inför mötet. Båda lagen saknar ett par lirare, forwards som backar.
Jets liras ikväll, utan tvekan.
Ottawa Senators - Toronto Maple Leafs
Ottawa har imponerat på sistone, med 5/6 vinster gentemot Leafs 4/6. Båda lagen presterar bra. Senators kommer få problem ikväll, Leafs är inte att underskatta.
Heta spelare: Lupul har scorat senaste 5 lirade för Leafs. Likväl Tyler Bozak är igång med 4 assist och 1 mål senaste två lirade för Leafs. Colin Greening är het för Senators.
Tips: För jämnt för att spela på. Ställer mig omkring 50/50, passar därför ikväll.
Edmonton Oilers - Vancouver Canucks
Canucks återförenade Daniel Sedin - Henrik Sedin - Alex Burrows kedja i deras 4-1 seger över Avalanche på torsdag kväll vars kombination gav sex poäng. Förändringen hjälpte att ladda Daniel Sedin, som bara har ett mål i sina tidigare 13 matcher.
Cory Schneider är dessutom glödhet i mål då han stått senaste 6 matcherna, vilka alla var vinster för Canucks.
Båda lagen har några få borta. Inget störningsmoment för Canucks som vinner ikväll.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|