Citat:
Ursprungligen postat av Penguin93
Wild kan gå ut och spela ett spel som dom inte kan behärska ikväll då dom har gått så otroligt bra, hybrisen tror jag sätter stopp för deras streak då nästkommande match verkar mer viktig.
|
Jag vet inte, att sätta ordet hybris i samma mening som professionella atleter? jag tror knappast de går ut med inställningen att det ska bli en lätt bortamatch i Dallas.
Underskatta inte Minnesota.
Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier
Bäckström kommer att vilas för Minnesota och man kommer starta en backup, antingen Darcy Kuemper (som jag inte vet något om) eller Hackett som precis släppte in 7 mål under en förlustmatch i AHL där han endast spelat den här säsongen. Hackett såg ok ut förra säsongen men Lehtonen är mil bättre.
|
Detta tror jag kan bli den matchavgörande faktorn! Att efter att ha släppt in 7mål i AHL få spela säsongens första NHL-match mot ett så skickligt lag som Dallas. Möjligt att Hackett har ett psyke av stål, men jag hade garanterat varit ett nervvrak
Med tanke på den defensiva genomklappningen senast vågar jag dock inte spela på Dallas.
Jag tror dock Dallas ska lyckas sätta minst tre baljor bakom Hackett. Så mitt spel ser ut såhär:
Dallas Över 2.5 3u 1.99