Var inne på samma spår som herren ovan. Kopierat från min speldagbok.
Dallas Stars ML @ 1.98
Minnesota har vunnit 7 i rad men jag tror streaken mycket väl kan ta slut mot Dallas. För mig blir det här mer ett statistikspel än ett "intrycksspel" efter att ha sett lagen spela nyligen. Wild lyckades med under en minut kvar ta det till OT och vinna senast mot Phoenix, så ett slut på streaken sköts upp på fitthåret. Wild har varit mycket bättre offensivt den här säsongen, bland annat tack vare Parise och Suter. Men som mest dominanta har Suter, Parise, Koivu & CO varit på hemmaplan där man är 12-3-1 jämfört med 8-7-1 på bortaplan. Hemmaplansfördelen verkar fortfarande tydlig, för vissa lag - som Wild.
I natt kommer man till ett Dallas som MÅSTE vinna, _4_ lag i WC ligger på 33 poäng, samma som Dallas. Kan inte se annat än ett taggat Stars som vill vinna. Förra mötet i American Airlines Center vanns av Minnesota med 7-4 tillslut, men Dallas tog ledningen 3 gånger i matchen och tappade gång på gång tills man tillslut förlorade. Förhoppningsvis gör Dallas inte om samma misstag, en ledning bör man inte tappa tre gånger i samma match.
Bäckström kommer att vilas för Minnesota och man kommer starta en backup, antingen Darcy Kuemper (som jag inte vet något om) eller Hackett som precis släppte in 7 mål under en förlustmatch i AHL där han endast spelat den här säsongen. Hackett såg ok ut förra säsongen men Lehtonen är mil bättre.
Minnesota is 1-16 SU in its last 17 games when playing on the road against Dallas
Wild are 3-18-1 in the last 22 meetings in Dallas.
Home team is 24-8 in the last 32 meetings.
Vet inte riktigt hur oddset ligger, skulle kunna se det gå upp till 2.10 lika väl som jag skulle kunna se det droppa till 1.90.
"The Wild has decided to give Niklas Backstrom a little extra rest. Backstrom, who had started 16 of the team's last 17 games and the last 12 straight, was left in the Twin Cities when the Wild boarded a plane for Dallas for Friday's game with the Stars. Now the only question left is whether it will be Hackett or Darcy Kuemper in goal against the Stars tomorrow. Hackett started for the Houston Aeros Tuesday but gave up seven goals in a loss to Texas in an AHL game. "
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|