Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-29, 10:23   #5
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linusiuz Visa inlägg
Hej!

Vill lägga in en liten brasklapp för spelet på plusmål på DIF. Laget startar dagens match med defensive mittfältaren Niklas Klingberg på topp. På bänken finns andrahandsalternativet på forwardspositionen Emil Hedsén som så sent som för ett par dagar sedan spelade match(lägg där till att han ökat sin träningsdos rejält då han kommer från div 4 inför säsongen), tror därför att han sparas lite idag..

I Degerfors råder det också sjuk/skadestuga och bl.a. är förstavalet på forwardspositionen Alexander "Nutt" Andersson borta. Därtill finns duracellkaninen Daniel Sundgren och mittbacken Andreas Holmberg borta sedan tidigare.

Visst ska DIF vara bättre än sitt motstånd som spelar en division lägre och yttermittfältarna Ayaz och Rennie kan oroa vilken backlinje som helst när de är på humör. Dock har målskyttet svajat rejält denna säsong och det är lite fågel eller fisk om laget. I presenterad startuppställning finns det dessutom ingen notorisk målskytt.

Så trots att KBK presenterar en försvagad trupp väljer jag själv att avstå spel på denna match. Ska dock tillägga att då hjärtat ligger hos DIF, avstår jag ofta spel på dem då mina värderingar av matcherna inte alltid blir hundra bra..

Kul med någon som har insyn i DIF, så vet jag vem jag ska pma nästa gång
Det är som du säger defensiv trupp och det är även defensiven de satsar på enligt intervjun.

Citat:
-Vi känner väl till KBK. Att man inte vinner mot lag från ettan på beställning vet vi om inte annat sedan förra säsongens genrep mot Norrby då vi förlorade.

-Inför denna match vill vi jobba vidare med att vara giftiga i djupled framåt, och när det gäller försvarsspelet vill vi se både ett kollektivt tätt jobb och individuellt bra insatser. -Vi släppte in lite för många mål ifjol och det jobbar vi nu på olika sätt för att förbättra.
Så att det rinner iväg till en målskörd tror jag inte heller. Klingberg gjorde förra säsongen endast 2mål.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
linusiuz (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat